Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2013

ΚΑΤΑΜΕΡΙΣΜΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ "ΤΡΕΧΕΙ, ΤΡΕΧΕΙ...ΤΡΕΧΕΙ ΤΟ ΝΕΡΟ"

Ιδού οι τελικές ομάδες και τα θέματα της κάθε ομάδας, όπως προέκυψαν μετά τη χθεσινή μας συνάντηση.

1η ομάδα - Θωμαή, Αργυρώ, Ελένη: Ο κύκλος του νερού (περιγραφή και εικόνα)- Καταστάσεις του νερού (ποιες είναι και εικόνες)- Κατανομή νερού στον πλανήτη (ποιες χώρες αντιμετωπίζουν προβλήματα λειψυδρίας, θα μπορούσατε να βρείτε ίσως κι ένα χάρτη) – Ύδρευση (Η ύδρευση στην Κοζάνη/Υδραγωγεία/Νερόμυλοι) 

 2η ομάδα - Μαρίνα Π., Πέρη, Παναγιώτα: Υδάτινα οικοσυστήματα (photo & λίγα λόγια για μερικά υδάτινα οικοσυστήματα της περιοχής μας αλλά και γνωστά υδάτινα οικοσυστήματα στην Ελλάδα & τον κόσμο, λίστα & εικόνες από προστατευόμενους υγρότοπους στην Ελλάδα, λίγα λόγια και photo από θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα, λίγα λόγια για τη σύμβαση Ramsar, σημασία υγρότοπων & κίνδυνοι που τους απειλούν)           
          
3η ομάδα - Ροζάνα, Αντωνία, Μαριάννα, Αναστασία: Φυσικοχημικές ιδιότητες του νερού  - Πόσιμο & εμφιαλωμένο νερό (ιδιότητες & σύγκριση) - Οργανισμοί που ζουν στο νερό (λίγα λόγια για το καθένα & photo)                                            

4η ομάδα- Δημήτρης Π., Στέργιος: Χρήσεις του νερού (κάντε μια λίστα από τις χρήσεις του νερού, βρείτε και από μια αντιπροσωπευτική εικόνα για κάθε χρήση)- Υδροηλεκτρική ενέργεια (πώς παράγεται, λίστα από υδροηλεκτρικά εργοστάσια στην Ελλάδα και την περιοχή μας με λίγα λόγια για το καθένα και photo, ίσως θα μπορούσατε να ζωγραφίσετε ή να βρείτε κι ένα χάρτη με τα υδροηλεκτρικά εργοστάσια στην Ελλάδα, πλεονεκτήματα & μεινοεκτήματα)       
                                                                                                                                                          
5η ομάδα- Ναταλία, Παρασκευή-Λυδία, Μαρία: Ρύπανση & υποβάθμιση του νερού (προσέξτε εδώ ότι το πρόβλημα με το νερό είναι πρώτον ότι ρυπαίνεται και δεύτερον ότι υπερχρησιμοποιείται άρα θέλουμε μια μικρή εισαγωγή, τους λόγους (τα γιατί) που οδηγούν στην ποσοτική και ποιοτική υποβάθμιση του νερού και τις συνέπειες για τους οργανισμούς και τα οικοσυστήματα/ψάξτε επίσης τι είναι ο ευτροφισμός και η βιοσυσσώρευση και προσθέστε photo) 

6η ομάδα-Ραφαήλ, Γιάννης, Νίκος, Δημήτρης Χ.: Προστασία του νερού (γράψτε μια λίστα με αυτά που μπορούμε να κάνουμε εμείς οι ίδιοι αλλά και η πολιτεία για την προστασία του νερού και βρείτε αντιπροσωπευτικές εικόνες για κάθε μέτρο προστασίας, βρείτε πληροφορίες και εικόνες για τον βιολογικό καθαρισμό, μπορείτε επίσης να ψάξετε για νομοθεσία σχετική με το νερό)

7η ομάδα- Ειρήνη, Ελισσάβετ, Αγνή: Το νερό στον αθλητισμό (κάντε μια λίστα με τα αθλήματα που παίζονται στο νερό, βρείτε photo και λίγα λόγια για το καθένα)    
                                                                                                                                            
8η ομάδα- Μιχάλης, Βασίλης, Ευριπίδης, Ανδρέας: Το νερό στην ιστορία (π.χ. πολιτισμοί που αναπτύχθηκαν κοντά στο νερό, μεγάλοι θαλασσοπόροι, ιστορικές ναυμαχίες, η ιστορία της ναυσιπλοΐας, ναυάγια & ακραία φαινόμενα) , τη θρησκεία (π.χ. αγιασμός, βάπτιση) και τη μυθολογία (π.χ. μυθικά πρόσωπα που έχουν σχέση με το νερό) 

9η ομάδα - Νικολέτα, Θεοδώρα, Μαρίνα Τ., Αλκυόνη: Το νερό στην ποίηση, τη μουσική & τη ζωγραφική (βρείτε ποιήματα π.χ. από τα Κείμενα (τίτλους και μερικούς στίχους ενδεικτικά), τραγούδια (τίτλοι, δημιουργοί, στίχοι και link στο youtube) και ζωγραφικά έργα (τίτλος, εικόνα, χρονολογία, δημιουργός και λίγα λόγια για το έργο)

Φροντίστε να μοιράσετε τα υποθέματα και στην ομάδα σας, για να διευκολυνθείτε. Παραδείγματος χάρη στην 1η ομάδα θα μπορούσε μία από σας να αναλάβει τον κύκλο του νερού, μία τις καταστάσεις του νερού και την κατανομή του νερού στον πλανήτη και η τρίτη την ύδρευση. Πρέπει να υπάρχει ένα άτομο σε κάθε ομάδα που θα έχει φλασάκι, όπου θα αποθηκεύτε τη δουλειά σας. Να είστε προσεκτικοί όταν σώζετε.

Θυμηθείτε ότι δεν κάνουμε απλά copy-paste. Διαβάστε προσεκτικά το κείμενο που θα βρείτε και επιλέξτε τα πιο σημαντικά και σχετικά με το θέμα σας. Μην ξεχάσετε να σημειώσετε δίπλα την πηγή.  Θυμηθείτε να σώσετε προσεκτικά αυτό που θα βρείτε. 

Η επόμενη μας συνάντηση λόγω των εκλογών της ΕΛΜΕ την ερχόμενη Τετάρτη και της γιορτής των 3 Ιεραρχών στις 30/1 ορίζεται για τις 6/2. Φροντίστε να έχετε κάνει ένα μέρος της εργασίας μέχρι τότε και φέρτε τα φλασάκια, για να δούμε την πρόοδο της εργασίας σας. Ειδικά, οι ομάδες 4 και 6 φροντίστε να έχετε κάνει σημαντικό μέρος της εργασίας, ώστε να ετοιμάσουμε τα τρίπτυχα για την παγκόσμια ημέρα του νερού στις 22 Μαρτίου. Επίσης, για καλύτερο συντονισμό θα οριστεί μια υπεύθυνη καθηγήτρια για κάθε ομάδα, στην οποία θα σπεύδετε για καθοδήγηση, και θα την ενημερώνετε για την πρόοδο των εργασιών σας. Θα σας ενημερώσουμε σύντομα γι'αυτό.

Σε επόμενη ανάρτηση θα βρείτε links με χρήσιμο υλικό.
Μπορείτε να ξεκινήσετε από τη σελίδα του ΚΠΕ Καστοριάς
 http://kpe-kastor.kas.sch.gr/the_lake/water.htm/contents.htm
Χρήσιμες συνδέσεις θα βρείτε και στο blog της κυρίας Κουρτίδου
http://kaioximono.blogspot.gr/
Αυτά προς το παρόν!! Καλή μας αρχή! Και μην ξεχνάτε το διαγωνισμό!