ΘΕΜΑ: Διαγωνισμός Τέχνης
με θέμα «Δημιουργώ εκ του μηδενός»
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος
Ενεργείας και Κλιματικής Αλλαγής, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και
Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού προκηρύσσουν Διαγωνισμό Τέχνης με θέμα «Δημιουργώ εκ του μηδενός», ο οποίος απευθύνεται
στους μαθητές των Δ΄, Ε΄, Στ΄ τάξεων των Δημοτικών Σχολείων και στους μαθητές όλων των τάξεων των Γυμνασίων όλης της χώρας.
Ο Διαγωνισμός έχει
ως στόχο να ευαισθητοποιήσει μέσω της τέχνης τους μαθητές στο πως μπορούμε όλοι
να συμβάλλουμε στη μείωση των απορριμμάτων
και
συγκεκριμένα στην συνειδητοποίηση της αξίας
της ανακύκλωσης.
Οι μαθητές
καλούνται να σχηματίσουν ομάδες των 2 έως 4 ατόμων προκειμένου να δημιουργήσουν
τρισδιάστατα έργα με διαστάσεις όχι μεγαλύτερες από 50x50x50 εκ. και όχι μικρότερες από 10x10Χ10 εκ. χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά από πλαστικό,
αλουμίνιο, χαρτί κλπ. Οι μαθητές δύνανται να επέμβουν στα υλικά τους χρησιμοποιώντας
μέρος αυτών ή να αλλάξουν το χρωματισμό των υλικών με ξυλομπογιές, τέμπερες, λαδοπαστέλ,
μολύβι, μαρκαδόρους κλπ.
Ο Διαγωνισμός
θα διεξαχθεί στα σχολεία από Πέμπτη 14 Μαρτίου έως Παρασκευή 5 Απριλίου 2013.
Στο χρονικό αυτό διάστημα οι
μαθητές θα δημιουργήσουν τα έργα τους κατά προτίμηση στη διάρκεια του μαθήματος
των Καλλιτεχνικών.
Τα έργα θα
παραδοθούν από τον εκπαιδευτικό που διενήργησε τον διαγωνισμό (δάσκαλο ή καθηγητή
των Καλλιτεχνικών) στον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, τα μέλη του οποίου θα
επιλέξουν κατά το χρονικό διάστημα από 8
έως 12 Απριλίου 2013 ένα (1) έργο που θα εκπροσωπήσει το σχολείο. Ο υπεύθυνος
για τη διενέργεια του διαγωνισμού εκπαιδευτικός οφείλει να φωτογραφήσει και να αποστείλει ψηφιακά μέσω e-mail το έργο που θα επιλεγεί να εκπροσωπήσει το σχολείο στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, υπ’
όψιν του Υπεύθυνου Πολιτιστικών Θεμάτων ή Σχολικών Δραστηριοτήτων το αργότερο μέχρι τη Δευτέρα 15 Απρίλιου 2013.
Στο κείμενο του e-mail πρέπει να αναγράφονται τα ονοματεπώνυμα των μαθητών που
έχουν δημιουργήσει το έργο, η τάξη τους, τα στοιχεία του σχολείου στο οποίο
φοιτούν (τίτλος σχολείου - πλήρης ταχυδρομική διεύθυνση – τηλέφωνο- FAX) καθώς και το ονοματεπώνυμο και τηλέφωνο του υπεύθυνου για τη
διενέργεια του διαγωνισμού στο σχολείο εκπαιδευτικού.
Στη συνέχεια,
με πρωτοβουλία του Υπεύθυνου Πολιτιστικών Θεμάτων ή Σχολικών Δραστηριοτήτων
κάθε Διεύθυνσης θα συγκροτηθεί εθελοντική ομάδα η οποία θα επιλέξει δύο (2) έργα που θα εκπροσωπήσουν την
Διεύθυνση στον Διαγωνισμό. Ο Υπεύθυνος Πολιτιστικών Θεμάτων ή Σχολικών
Δραστηριοτήτων οφείλει, όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία επιλογής, να ειδοποιήσει
τα σχολεία που προκρίθηκαν μέχρι τη Δευτέρα
22 Απρίλιου 2013 και να προωθήσει τα δυο email που περιέχουν τις φωτογραφίες των έργων που προκρίθηκαν στην
ηλεκτρονική διεύθυνση: eco@minedu.gov.gr
Τα σχολεία που θα
ειδοποιηθούν ότι προκρίθηκαν καλούνται να συσκευάσουν και να αποστείλουν το
αργότερο μέχρι την Παρασκευή 26 Απρίλιου
2013 το έργο σε διεύθυνση που θα κοινοποιηθεί στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης με
νέο έγγραφο τις επόμενες ημέρες. Τα έργα θα συνοδεύονται από μικρό καρτελάκι
στο οποίο θα αναγράφονται ευκρινώς τα ονοματεπώνυμα των μαθητών που έχουν
δημιουργήσει το έργο, η τάξη τους καθώς και τα στοιχεία του σχολείου στο οποίο
φοιτούν (τίτλος σχολείου - πλήρης ταχυδρομική διεύθυνση– τηλέφωνο- FAX). Τα έργα δεν θα επιστραφούν.
Όλα τα έργα θα
εκτεθούν σε χώρο που θα ανακοινωθεί σύντομα προκειμένου να μπορέσουν να τα
επισκεφθούν μαθητές στο πλαίσιο των σχολικών επισκέψεων.
Κατά τον μήνα Μάιο
2013 θα οριστεί από τα δύο συνεργαζόμενα Υπουργεία μικτή επιτροπή που θα κρίνει
τα έργα και θα επιλέξει τα δέκα καλύτερα, πέντε από μαθητές Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης και πέντε από μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στους δημιουργούς
των οποίων θα αποσταλεί έπαινος. Τα έργα
αυτά, εν είδει τιμητικής διάκρισης, θα εκτεθούν τον Ιούνιο του 2013 στο Εθνικό Μουσείο
Σύγχρονης Τέχνης σε έκθεση που, με αφορμή την παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος,
θα φιλοξενεί έργα φοιτητών της Σχολής Καλών Τεχνών με την ίδια θεματολογία.
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενεργείας και Κλιματικής
Αλλαγής θα καλύψει τα έξοδα της τελικής αποστολής των έργων.